SERTIFIOITUA JA LAADUKASTA TOIMINTAA
Innovaatioita ja luotettavia ratkaisuja huomisen tarpeisiin
Yritysvastuu Kaptaksen toiminnassa
Laatu ja luotettavuus ovat kiinteä osa Kaptaksen toimintaa sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Varmistamme toimintamme korkean laadun selkeiden tavoitteiden, säännöllisen seurannan sekä sisäisten auditointien avulla.
Osana Addtech-konsernia Kaptas noudattaa korkeita laatu-, luotettavuus- ja toimintatehokkuusstandardeja.
Eettiset liiketoimintakäytännöt, tehokkuus ja laadunvarmistus muodostavat perustan päivittäiselle työllemme ja yhteistyöllemme asiakkaiden kanssa.
Odotamme myös toimitusketjultamme sitoutumista näihin samoihin korkeisiin laatu- ja eettisyysvaatimuksiin.
Kaptaksen vastuullisen toiminnan painopistealueet
Lue lisää yritysvastuustamme klikkaamalla alla olevia painikkeita.

Kaptas seuraa toimintansa suorituskykyä ja resurssien käyttöä tukeakseen laadukasta ja tehokasta tuotantoa.
Kehitämme jatkuvasti prosessejamme ja järjestelmiämme. Tavoitteenaamme on tehostaa sekä omaa toimintaamme että edesauttaa asiakkaiden tuotannon tehostamista. Tämä tapahtuu esimerkiksi älykkäitä automaatioratkaisuja hyödyntämällä.
Koneidemme suunnittelussa optimoimme materiaalin käytön ja tähtäämme rakenteelliseen tehokkuuteen. Hyödynnämme digitaalisia työkaluja, kuten tekoälypohjaista suunnittelua, tarpeettoman materiaalinkulutuksen vähentämiseksi jo suunnitteluvaiheessa.
Valmistamamme koneet koostuvat kestävistä ja suorituskykyisistä komponenteista, kuten alumiinista, mikä varmistaa pitkän käyttöiän ja helpon huollettavuuden.
Teemme myös yhteistyötä asiakkaidemme kanssa pidentääksemme laitteiden elinkaarta muokkaamalla ja päivittämällä olemassa olevia koneita uusien rakentamisen sijaan.

Kaptas panostaa työntekijöidensä työolosuhteisiin ja hyvinvointiin.
Turvalliset työolosuhteet varmistetaan selkeillä turvallisuuskäytännöillä, jotka perustuvat laatujärjestelmäämme. Hyvinvointia tuetaan kattavilla työterveyspalveluilla, joustavilla työajoilla ja mahdollisuudella etätyöhön tarpeen mukaan.
Seuraamme henkilöstön hyvinvointia säännöllisten sisäisten auditointien ja vuosittaisten henkilöstökyselyjen avulla.
Kaptas edellyttää myös alihankkijoiltaan ja yhteistyökumppaneiltaan eettisiä toimintatapoja henkilöstön kohtelussa.

Kaptas toimii läpinäkyvästi ja vastuullisesti.
Toiminnan eettisyyttä ja laatua valvotaan sekä sisäisin että ulkoisin auditoinnein, mukaan lukien säännölliset arvioinnit ulkopuolisten tarkastajien ja Bureau Veritasin toimesta.
Osana Addtech-konsernia Kaptas käy läpi myös sisäisiä auditointeja varmistaakseen yhtenäiset toimintastandardit.
Edellytämme alihankkijoiltamme ja yhteistyökumppaneiltamme korkeaa liiketoimintaetiikkaa ja luotettavuutta koko toimitusketjun osalta.

Kaptaksessa keskitytään jatkuvaan innovointiin kehittääksemme älykkäämpiä ja tehokkaampia automaatioratkaisuja.
Henkilöstömme osallistuu tutkimus- ja kehitystyöhön päivittäisen työnsä ohella luodakseen tulevaisuuteen suuntautuvia teknologioita.
Tavoitteenamme on optimoida koneidemme materiaalinkäyttö suorituskyvystä tinkimättä. Esimerkiksi 3D-tulostus mahdollistaa koneenosien valmistamisen entistä pienemmällä materiaalimäärällä.
Tutkimme myös tekoälyn hyödyntämistä sekä koneiden suunnittelussa että tuotannossa parantaaksemme tehokkuutta, vähentääksemme hukkaa ja kehittääksemme järjestelmiemme kokonaisvaltaista suorituskykyä.

Kaptaksen laatujärjestelmä on sertifioitu ISO 9001 -standardin mukaisesti. ISO 9001 on kansainvälinen standardi, joka määrittelee vaatimukset toimivalle laadunhallintajärjestelmälle.
Lisäksi Kaptaksen toiminnan laatua valvoo säännöllisesti Addtech-konserni. Varmistamme konsernin laatuvaatimusten täyttymisen sisäisillä auditoinneilla ja jatkuvalla toimintamme kehittämisellä.
Kaptaksen toimintaa ohjaavat eettiset säännöt

Addtech-ryhmän Whistleblower-palvelu
Osana Addtech-konsernia Kaptas käyttää konsernin yhteistä Whistleblower-ilmoituskanavaa.
Ilmoituskanavan tarkoituksena on varmistaa toiminnan läpinäkyvyys sekä sovellettavien lakien ja sisäisten ohjeiden noudattaminen.
Whistleblower-palvelun kautta työntekijät, yhteistyökumppanit ja muut sidosryhmät voivat ilmoittaa epäillyistä väärinkäytöksistä tai sääntörikkomuksista anonyymisti ja turvallisesti.
Ilmoitukset käsittelee riippumaton ulkopuolinen taho (Whistle B), mikä varmistaa luottamuksellisuuden ja puolueettomuuden.